1. Portal.office.com osoitteesta kirjaudutaan pääkäyttäjän tunnuksilla

2. Käyttäjän lisääminen onnistuu siirtymällä Office 365 hallintakeskukseen

  • Aloitussivulta valitse + Lisää käyttäjä

3. Käyttäjän tietoihin:

  • Nimi
    • etunimi
    • sukunimi
    • näyttönimi
    • käyttäjänimi
  • Toimialue (=verkkotunnus)
    • jos tilillä on useampi verkkotunnus voi valita alasvetovalikosta halutun tunnuksen kyseiselle tilille
    • tarvittavien alias -osoitteiden lisääminen
  • Yhteystiedot (vaihtoehtoinen)
    • käyttäjälle esim. puhelinnumeron ja osoitteen lisääminen
  • Salasana
    • vahva salasana, joko itse määritetty tai automaattisesti luotu
    • salasana on vaihdettava 90 päivän jälkeen
    • käyttäjän on vaihdettava salasana ensimmäisellä kirjautumiskerralla
  • Roolit (vaihtoehtoinen)
    • järjestelmänvalvojatilin tekeminen tästä
  • Tuotteiden käyttöoikeudet
    • voi valita halutun käyttöoikeustason, mutta tilin voi lisätä myös ilman käyttöoikeuksia