Tässä Tiimi tutuksi -sarjassa esittelemme SaaShopin tiimin jäseniä.

Kuluttajapuolelta yritysmyyntiin hypännyt Account Manager Joonas Kauste on yksi SaaShopin uusimmista työntekijöistä. Hän on 26-vuotias syntyperäinen espoolainen, joka on kiinnostunut työskentelemään ohjelmistojen keskittämisen ja niiden myyntiin liittyvien strategioiden parissa.

Joonas aloitti SaaShopin myyntitiimissä täysipäiväisenä työntekijänä syyskuussa 2023. Hän on samalla opiskelija Metropolian Ammattikorkeakoulussa, missä hän suuntautuu Tradenomi AMK-opiskelijana johtamiseen ja henkilöstöresursseihin. Työ- ja opiskelupäivien ohessa Joonas rentoutuu ulkoilemalla Havannankoiransa kanssa, seuraamalla suosikki tv-sarjoja ja laittamalla ruokaa yhdessä puolisonsa kanssa. Tulevaisuuden tavoitteisiin kuuluu myös mahdollisimman paljon matkustelua.

Uutta kokemusta myynnistä ja asiakaskokemuksen merkityksestä

Pieni, kasvava yritys kiinnosti Joonasta, sillä hänellä oli aiempaa kokemusta pääasiassa suurista organisaatioista. Hän arvosti mahdollisuutta olla osana pienempää organisaatiota, jossa kaikkien mielipiteitä kunnioitetaan tasavertaisesti. Motivoivaa oli myös oppia käytännössä oikean yritysmyynnin maailmasta, missä hän voisi kehittää omia taitojaan entistäkin paremmiksi B2C-myynnin jälkeen.

Joonas on aina tuntenut olonsa kotoisaksi myyntityötä kohtaan, erityisesti asiakaskohtaamiset ovat hänelle ilonaihe, etenkin pimenevässä syksyssä. Myyntityön parhaita puolia on helpottaa asiakkaiden arkea SaaShopin tarjoamilla keskittämisen ja konsultaation ratkaisuilla. Ohjelmistojen keskittäminen tuo tehokkuutta ja selkeyttä asiakkaiden liiketoimintaan, mikä on erityisen tärkeää nykypäivän nopeatempoisessa digitaalisessa ympäristössä. Tehokkuutta yritysten työhön luo myös SaaShopin Markkinapaikka, jonka konsolista asiakas näkee heti käyttämiensä ohjelmistojen tietoja yhdestä paikkaa.

SaaShopin tarjoamat palvelut ovatkin merkittäviä työkaluja yrityksille. Joonas painottaa, että tuotteen tai palvelun on oltava sellainen, johon hän itse uskoo vahvasti. Usko SaaShopin palveluihin ohjasikin hänen päätöstään valita SaaShop työpaikakseen. Mahdollisuus vaikuttaa positiivisesti asiakkaiden arkeen on yksi hänen suurimmista motivaation lähteistään. SaaShopin työssä onkin hänen mukaansa palkitsevinta hyvän asiakaskokemuksen luominen ja tyytyväisten asiakkaiden saavuttaminen. Tyytyväiset asiakkaat ovat seurausta korkealaatuisesta ja ammattitaitoisesta palvelusta, joita SaaShop tarjoaa.

Työkaverit tukena uudessa roolissa

Työskentely uudessa roolissa SaaShopilla on ollut Joonakselle opettavainen matka, jossa hän on edennyt harkiten ja pienin askelin. Vaikka ala ja työympäristö ovat olleet ennestään tuntemattomia, sopeutuminen uuteen ei ole ollut yhtä haastavaa kuin ensimmäinen kerta avannossa.

Merkittävimmät oppimiset tällä uudella aluevaltauksella ovat tulleet kollegoilta, erityisesti IT- ja myyntitiimien asiantuntijoilta. Joonaksen mukaan mielenkiintoisinta on ollut tarkkailla, miten oikea yritysmaailma toimii ja miten kommunikaatio asiakkaiden kanssa eroaa kuluttajamyyntiin verrattuna.

Joonaksen vinkki uuteen työhön tultaessa

Joonaksen vinkki uuteen työhön tultaessa korostaa aitouden ja oppimishalun merkitystä:

“Tule omana itsenäsi ja osoita halusi oppia ja kehittyä paremmaksi. Hyvällä asenteella pääsee pitkälle asiassa kuin asiassa.”

Uutiskirjeen tilaajana pysyt kärryillä ohjelmistojen kehityksestä ja näet ensimmäisenä mielenkiintoiset uutiset.