Usein kysyttyä2024-03-06T21:44:09+02:00

Usein kysyttyjä kysymyksiä

Olemme koonneet tälle sivulle vastauksia kysymyksiin, joita meiltä usein kysytään. Neuvontapalvelumme auttaa, mikäli et löydä vastausta täältä.

neuvonta@saashop.fi

  010 841 5665   ark. 9-17

Perustietoa SaaShopista

Kenelle SaaShop-verkkokauppa on tarkoitettu?2018-12-10T15:35:57+02:00

SaaShop-verkkokauppa on tarkoitettu pääasiassa yrityksille, jotka etsivät ohjelmistoja liiketoiminnan kehittämiseen, ja/tai haluavat keskittää ohjelmisto-ostonsa asiantuntevalle myyjälle.

SaaShop on tarkoitettu myös myyntikanavaksi SaaS-yhtiöiden tuotteille. SaaShop on avoin markkinapaikka ja mikäli SaaS-yhtiö täyttää myyntiehdot, se voi tuoda SaaS-tuotteensa mukaan tarjontaan.

Mikä on SaaS?2020-01-09T13:31:51+02:00

SaaS on lyhenne, joka tulee englannin kielen sanoista “Software as a Service”. Suomeksi siis ohjelmisto palveluna.

SaaS on ohjelmisto, jota käytetään yleensä selaimella Internet-verkon välityksellä. Itse ohjelmisto sijaitsee palvelinkeskuksessa. SaaS-ohjelmistoista käytetään myös termejä pilvipalvelu tai pilviohjelmisto.

Mikä on Saashop.fi?2024-03-06T21:43:14+02:00

Saashop.fi on SaaS-tuotteiden markkinapaikka – toisin sanoen ohjelmistotuotteiden verkkokauppa ja jälleenmyyjä. Tarjonta kattaa laajasti erilaisia ohjelmistoja yritysten liiketoiminnan kehittämiseen ja ylläpitämiseen.

SaaS-tuotteet ovat palveluperiaatteella toimivia ohjelmistoja. Lyhenne SaaS tulee englannin kielen sanoista Software as a Service.

Mitä SaaS-tuotteita (ohjelmistoja) SaaShop myy?2018-12-10T15:34:51+02:00

SaaShop myy valikoituja ohjelmistotuotteita kotimaisilta ja ulkomaisilta ohjelmistoyrityksiltä. Tarjontamme on ryhmitelty yritysten loogisten toimintojen mukaan. Lisäksi löytyy toimialakohtaista tarjontaa erityisaloille.

Onko SaaShop Oy suomalainen yritys?2019-08-16T13:32:03+03:00

Kyllä.

Paljonko tuotteita SaaShop-verkkokaupasta löytyy?2018-12-10T15:35:16+02:00

Verkkokaupassa on tällä hetkellä noin 50 tuotetta. Suljetussa tietokannassamme on lähes 800 kansainvälistä SaaS-ohjelmistotoimittajaa.

Mikäli et löydä verkkokaupasta haluamaasi, ota yhteyttä neuvontapalveluumme, niin etsimme tietokannasta ja verkosta tarpeisiisi sopivia vaihtoehtoja.

Yleistietoa ohjelmistoista

Mikä ohjelmisto sopii minulle parhaiten?2018-12-10T18:47:04+02:00

Neuvontapalvelumme auttaa valitsemaan tarpeisiisi sopivat ohjelmistot.

Miksi kannattaa keskittää ostokset Saashop.fi -verkkokauppaan?2024-03-06T21:42:07+02:00

Saat kaikki palvelut yhdellä laskulla, ja voit hoitaa kaikki ohjelmistoihin liittyvät asiat yhden yhteyspisteen kautta. Säästät aikaa ja vaivaa, ja oma hallintosi helpottuu.

Lisäksi ohjelmistoneuvontapalvelumme auttaa löytämään juuri sinun liiketoimintaasi parhaiten sopivat ohjelmistot. Sinä kerrot mitä tarvitset, ja me etsimme sopivat vaihtoehdot.

Mistä löydän tarjouksessa olevat ohjelmistot?2018-12-10T18:51:31+02:00

Tarjouksessa olevat ohjelmistot löydät verkkokaupasta kategoriasta Tarjoukset.

Mistä löydän uusimmat ohjelmistot?2018-12-11T09:12:48+02:00

Uusimmat ohjelmistot löytyvät sivuiltamme ja verkkokaupasta kategoriasta Uutuudet.

Mitä hyötyä on ohjelmistoista?2018-12-10T18:48:18+02:00

Nykyään ohjelmistoja löytyy moniin erilaisiin ongelmiin, joita yritykset kohtaavat. Ne auttavat toiminnan tehostamisessa, työntekijöiden työn organisoimisessa, ja luovat paremmat edellytykset asiakkaiden laadukkaaseen palveluun.

Mitä ohjelmistoa suosittelette yritykselleni?2018-12-10T18:47:50+02:00

Yritysten tarpeet ovat erilaisia. Tietokannassamme on lähes 800 ohjelmistotuotetta. Neuvontapalvelumme selvittää tarpeesi ja etsii 1-3 sopivaa vaihtoehtoa.

Sopivatko ohjelmistot pienille ja keskisuurille yrityksille?2018-12-10T18:46:02+02:00

Kyllä. Tarjontamme kattaa runsaasti ohjelmistoja, jotka sopivat hyvin pk-yrityksille. Merkittävä osa tarjonnastamme sopii kaikenlaisille yrityksille.

Ohjelmiston tilaaminen SaaShopista

Jatkuuko sopimus automaattisesti 12 kk:n jälkeen?2018-12-10T15:54:56+02:00

Oletusarvoisesti ei. Voit kuitenkin tilausvaiheessa (tai myöhemmin itsepalvelusta) merkitä sopimuksen jatkumaan automaattisesti.

TÄRKEÄÄ: Huomioithan, että sopimuksen jatkumisen edellytyksenä on seuraavan kauden maksun suoritus ennen uuden sopimuskauden alkamista.

  • Jos maksutapana on luottokortti (ja siellä on katetta), veloitetaan summa luottokortilta automaattisesti.
  • Jos maksutapana on verkkopankkimaksu, saat sähköpostiisi kehoituksen käydä maksamassa tilillesi S-krediittejä, jotta tilisi kate riittää tulevien sopimuskausien maksujen suorittamiseen.
  • Jos maksutapana on lasku, saat n. 2 kk ennen seuraavan sopimuskauden alkua sähköpostiisi laskun, jonka maksamalla voit jatkaa sopimuskautta.
Kuinka pitkä on tilausten sopimuskausi?2018-12-11T09:04:39+02:00

Verkkokaupasta tilattaessa ensimmäinen sopimuskausi on aina 12 kk:n mittainen. Voit myös olla yhteydessä asiakaspalveluumme ja pyytää tarjouksen lyhyemmälle tai pidemmälle sopimuskaudelle.

Kuka voi tilata Saashop.fi -verkkokaupasta ohjelmistoja?2024-03-06T21:42:57+02:00

Kuka vain. Joidenkin tuotteiden kohdalla tilaaminen on kuitenkin rajoitettu joko kuluttajille, yrityksille, tai jollekin erityisryhmälle (esim. koulutus, yhdistykset, julkishallinto).

Suurin osa tuotteistamme on kuitenkin tarkoitettu yrityksille. Verkkokaupan tuotesivun välilehdellä “vaatimukset” näkyvät jokaisen tuotteen mahdolliset rajoitukset ja tilaukseen liittyvät vaatimukset.

Kuuluuko asiakaspalvelu hintaan?2023-02-02T14:18:23+02:00

Asiakaspalvelu sekä asiantuntijatuki, joka vastaa kaikkia tuotteita koskeviin käyttöä koskeviin avuntarpeisiin ja ongelmiin. kuuluu hinnaston mukaiseen peruspalvelumaksuun. Isommat toimeksiannot, kuten konfiguraatiotyöt tai käyttöönotot laskutetaan erikseen ja niistä sovitaan aina ensin asiakkaan kanssa ennen aloittamista.

Asiakaspalvelu ›

Milloin asiakaspalvelu on avoinna?2018-12-10T16:17:22+02:00

Asiakaspalvelu on avoinna arkisin klo. 9:00 – 17:00.

Mitä asiakaspalveluun sisältyy?2019-08-16T00:11:35+03:00

Asiakaspalvelumme kattaa tilauksiin ja asiakastiliin liittyvien asioiden hoitamisen lisäksi yksittäisten ohjelmistojen käyttötuen ongelmatilanteissa.

Tukea saat puhelimella, sähköpostilla tai chat-palvelun kautta. Asiakaspalvelumme palvelee arkisin klo. 9:00 – 17:00.

Miten voin irtisanoa yksittäisen ohjelmiston sopimuksen? Entä kaikkien?2018-12-11T09:05:47+02:00

Voit kirjautua itsepalvelukonsoliin ja merkitä jokaisen ohjelmiston sopimuksen päättymään kuluvan sopimuskauden loppuessa.

Voit myös ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme ennen sopimuskauden päättymistä, jotta asiakaspalvelijamme merkitsee pyydetyt sopimukset tai niiden osat päättymään kuluvan sopimuskauden loppuessa.

Mikäli olet tilausvaiheessa tai itsepalvelussa merkinnyt sopimuksen päättymään kuluvan sopimuskauden loppuessa, päättyy sopimus automaattisesti.

Saanko tilauksista kuitin sähköpostiini automaattisesti?2018-12-10T15:58:58+02:00

Kyllä. Voit tilausvaiheessa valita laskutusyhteyshenkilön, milloin kuitti toimitetaan oletusarvoisesti hänen sähköpostiinsa. Mikäli laskutusyhteyshenkilöä ei ole valittu, kuitti toimitetaan tilaajan sähköpostiin. Voit myös valita itse, kenelle kuitti toimitetaan tilausvaiheessa.

Voit myös tilata kuitin itsepalvelusta.

Voinko maksaa kaikki kerralla?2018-12-10T15:38:07+02:00

Kyllä. Maksun voi suorittaa luottokortilla, pankkien verkkomaksulla, tai laskulla. Voit myös käyttää maksamiseen tilisi S-krediittejä.

Voinko maksaa laskulla?2018-12-10T15:38:24+02:00

Kyllä. Maksutavan voit valita tilausvaiheessa. Voit valita laskun toimituksen sähköpostiin tai e-laskuna.

Voinko maksaa luottokortilla?2018-12-10T15:40:26+02:00

Kyllä. Palvelumme tukee muun muassa seuraavia luottokortteja:

  • Mastercard
  • Visa
Voinko muuttaa (kasvattaa tai pienentää) tilauksieni sisältöä?2018-12-10T16:12:08+02:00

Kyllä. Kirjaudu tunnuksillasi itsepalveluun tarkastellaksesi tilauksiesi sisältöä. Useimpien tuotteiden osalta voit myös tilata lisää palveluita/tunnuksia/tilejä/kapasiteettia.

Tilausten pienentäminen onnistuu yleensä vain sopimuskauden mukaan, eli kun käynnissä oleva sopimuskausi päättyy kyseisen palvelun/tunnuksen/tilin/kapasiteetin osalta.

Voit myös ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme ja pyytää muutoksia tilauksiin.

Voinko tarkastella voimassa olevia tilauksiani keskitetysti?2018-12-10T16:15:03+02:00

Kyllä. Kirjaudu tunnuksillasi itsepalveluun, missä voit tarkastella tilauksiesi sisältöä ja voimassaoloa.

Voinko tilata suoraan verkosta?2018-12-10T15:36:40+02:00

Kyllä. Valitse tuote, määritä käyttäjämäärä tai muuta ohjelmistoon liittyvät asetukset (properies), ja tilaa tuote. Voit myös jatkaa ostamista keräämällä useamman tuotteen ostoskoriin ja tilata kaikki kerralla.

Voinko tilata tuotteen vain yhdeksi, kolmeksi tai kuudeksi kuukaudeksi?2018-12-11T09:09:56+02:00

Kyllä. Mikäli haluat tilata tuotteen lyhyemmäksi ajaksi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme niin laskemme sinulle tarjouksen. Yleensä lyhyempi sopimuskausi on kuukausihinnaltaan hieman kalliimpi.

Voinko tilata useampia eri ohjelmistoja?2018-12-10T15:37:03+02:00

Kyllä. Verkkokauppamme on suunniteltu useiden erilaisten tuotteiden samanaikaiseen tilaamiseen. Jokainen tuote lisätään erikseen ostoskoriin. Samalla määritellään myös tuotteeseen liittyvät, tilaamisen kannalta pakolliset asetukset, kuten kävijämäärä.

Voinko tulostaa kuitin palvelun kautta?2018-12-10T16:03:04+02:00

Kyllä. Voit tilata sen sähköpostiin tai tulostaa palvelusta.

Ohjelmistopaketit aloittavalle yrittäjälle

Haluan yhdestä tuotteesta laajemman version, voinko silti tilata SOLO- tai ALL-IN-ONE -ohjelmistopaketin?2019-08-21T11:38:56+03:00

SOLO ja ALL-IN-ONE -ohjelmistopakettien sisältö on kiinteä. Voit tilata CUSTOM-version ohjelmistopaketista. CUSTOM-ohjelmistopakettiin voit valita ohjelmistot ja niiden versiot vapaasti. Kauppa laskee sinulle kuukausihinnan.

Mikäli käytössäsi on jo SOLO tai ALL-IN-ONE, ja haluat laajemman version jostain ohjelmistotuotteesta, esim Pipedrive Silver → Pipedrive Gold, onnistuu se helposti. Sopimus päivittyy CUSTOM-versioksi. Hinnat voivat muuttua hieman seuraavan laskutusjakson alkaessa, koska SOLO ja ALL-IN-ONE ovat tarjouspaketteja.

Koska uusi lasku tulee?2019-08-21T11:41:37+03:00

Lasku tulee 1 kk ennen sopimuskauden loppumista, ja siinä on 14 päivän maksuaika.

Kuinka pitkään sopimukseen sitoudun jos tilaan?2019-08-21T11:41:14+03:00

Palvelut maksetaan etukäteen 12 kk tai 3 kk jaksoissa, eli se on sitoutumisesi.

Missä muodossa lasku tulee?2019-08-21T11:42:22+03:00

Lasku tulee siinä muodossa, jonka olet valinnut laskutustavaksi.

Mitä tapahtuu, jos en maksa laskua?2019-08-21T11:42:46+03:00

Palvelut suljetaan ja sopimus katkeaa.

Miten voin tilata lisäkäyttäjiä?2019-08-21T11:28:40+03:00

Voit tilata uusia käyttäjiä koska vaan. Voit tilata niitä helpoiten asiakaspalvelusta.

Voinko vaihtaa ohjelmistopakettien välillä?2019-08-21T11:14:33+03:00

Voit vaihtaa laajempaan ohjelmistopakettiin koska vain, pienempään ohjelmistopakettiin voit vaihtaa aina, kun laskutuskausi vaihtuu.

Ohjelmistojen käyttöönotto

Autatteko, jos tarvitsen apua ohjelmiston käytössä?2018-12-10T18:42:59+02:00

Kyllä. Tuotekohtainen UKK auttaa peruskysymysten kanssa.

Mikäli sieltä ei heti löydy apua, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme.

Ohjelmisto ei toimi oikein, mitä teen?2018-12-10T18:45:11+02:00

Jos ohjelmiston käytössä ilmenee ongelmia, asiakaspalvelumme auttaa.

Ohjelmiston asetuksia pitää muuttaa, mutta en osaa itse. Voitteko auttaa?2018-12-10T18:43:56+02:00

Kyllä. Jos ohjelmisto ei toimi toivotulla tavalla tai sen asetuksia pitää muuttaa, ota yhteyttä asiakaspalvelumme.

Hyödynnettävänä on myös tuotekohtainen UKK.

Pääsenkö vaikuttamaan ohjelmiston käyttöönottoon?2018-12-10T18:40:40+02:00

Kyllä. Käyttöönotto tehdään tilaustietojen perusteella, mutta jos tilaat laajennetun käyttöönoton, pääset vaikuttamaan sovelluksen asetuksiin ja käyttöönottoon.

Paljonko käyttöönotto maksaa?2018-12-10T18:42:01+02:00

Peruskäyttöönotto on aina ilmainen. Mikäli tuotteella on vaihtoehtona laajempi “avaimet käteen” -käyttöönotto, löytyy sen hinta ja sisältö verkkokaupan tuotesivulta. Yleensä laajempi käyttöönotto maksaa 100€ – 300€.

Saanko apua ohjelmiston käyttöönottoon?2018-12-10T18:40:18+02:00

Kyllä. Käyttöönoton taso ja laatu riippuu tuotteesta. Peruskäyttöönotto ja neuvonta kuuluvat hintaan.

Joissain tapauksissa käyttöönottoon on tarjolla myös maksullinen laajennus, jolla saat tuotteen täysin valmiina ja tarpeittesi mukaan konfiguroituna.

Autamme sinua keskittämään kaikki ohjelmistosi yhdelle verkkolaskulle.

Go to Top