Digiviisasta brändin- ja aineistonhallintaa maailmanlaajuisesti toteuttava Gredi Oy siirtyi HubSpotista Pipedriveen pystyäkseen hallitsemaan myyntiä paremmin CRM-järjestelmän kautta. Myynnin näkökulmasta toteutetun Pipedriven hankinta ja käyttöönotto onnistuivat Ohjelmistoja.fi:n kautta, ja tuote räätälöitiin vastaamaan juuri Gredin tarpeita.

Tässä artikkelissa Gredin toimitusjohtaja Risto Pasanen kertoo tarkemmin Gredin tuomista hyödyistä asiakkailleen, sen toimintaperiaatteista ja arvoista, päätöksestä vaihtaa HubSpot Pipedriveen Ohjelmistoja.fi:n avustuksella sekä Pipedriven eduista, joiden ansiosta Pasanen itse ”hullaantui” ohjelmistoon jo vuosia sitten.

Gredi: keskiössä digiviisaus ja digitalisaatio

Gredi toteuttaa digitaalista aineistonhallintaa, brändinhallintaa ja automaatiota, sekä tähtää digiviisauden edistämiseen. Tavoitteena on digimuodossa olevan omaisuuden turvaaminen ja sen arvon kasvattaminen älykkäästi, sekä brändi-ilmeen monikanavainen hallinta. Gredin työkalun valtteja ovat muun muassa yhtenevät prosessit, integraatiot, markkinoinnin ja viestinnän automatisointi sekä visuaalinen data.

Pasanen korostaa Gredin kolmea kivijalkaa, joiden avulla perusta saadaan kuntoon:

  1. Toimintamalli, eli miten yritys toimii ja miten toimintamalleja rakennetaan. Toimintamalli on pohjana digiomaisuuden arvon kasvattamiselle, prosessien vakioimiselle sekä brändi-investointien mittaamiselle ja hyödyntämiselle.
  2. Oikeiden työvälineiden käyttäminen. Niiden avulla luodaan keskitetty näkymä tietoon, tehdään työnkuluista sujuvampia sekä automatisoidaan rutiineja, ja kaiken kaikkiaan otetaan digitalisaatio vahvasti haltuun.
  3. Osaaminen, joka käsittää työntekijöiden tukemisen ja ohjaamisen, mikä tehostaa työn tuottavuutta ja johtaa myynnin kasvamiseen ja parempaan brändinhallintaan.

Digiviisas aineistonhallinta on myös kattavaa ja turvallista: Gredi Content Hub on GDPR- yhteensopiva, fyysisesti Suomessa sijaitseva sähköisen omaisuuden hubi.

– Gredi poistaa yrityksen toiminnasta sellaiset aikaa vievät kysymykset kuin ”mistä se data löytyy?” ja ”miten brändinhallinta hoidetaan?”, Pasanen kiteyttää.

Luottamus, inhimillisyys ja yhdessä tekeminen

Gredin strategiana on olla SaaS-hybridi ja ekosysteeminä toimii alustatalous, mutta se on kuitenkin ensisijaisesti IT-palveluyhtiö. Tuotetta ei voi ostaa suoraan verkosta käyttövalmiina, vaan alkumetrien työ tapahtuu ihmisten välillä. Tämä sopii Gredin toimintafilosofiaan, jonka kantavia voimia ovat yhteisöllisyys ja ihmisten kohtaaminen.

– Aina ensin ihmiset, sitten tuote. Gredin suurimpia valtteja ovat luottamus, inhimillisyys sekä yhdessä tekeminen, Pasanen painottaa.

Ihmiset tekevät ja koneet auttavat – näin tekoäly toimii enemmänkin tukiälynä.

– Älykkyyden ja automatisoinnin ansiosta projekteista tulee prosesseja – aivan kuin Pipedrivessakin.

Gredi on myös täysin suomalainen avainlipputuote. Suomalaisen työn tukeminen sekä suomalaisuuden esiintuominen ovat tärkeitä arvoja Gredillä. Pasanen korostaa, kuinka paljon huippuluokan osaamista Suomesta löytyy, joten ”investoikaa suomalaiseen”.

Käyttäjiä Gredillä on maailmanlaajuisesti yli 100 000. Asiakaskunta koostuu suurista ja keskisuurista yrityksistä sekä julkishallinon tahoista, mutta sopii ehdottomasti kaiken kokoisille yrityksille. Esimerkkeinä digiaineistonsa sekä brändinhallintansa Gredin huomaan uskoneista asiakkaista mainittakoon esimerkiksi Kone, Sinebrychoff sekä Sanoma. 

HubSpotista Pipedriveen: myyntiprosessit haltuun tehokkaasti

HubSpotista Pipedriveen siirtyminen ei ollut täydellinen hyppy tuntemattomaan, sillä Pipedrive oli Pasaselle tuttu jo vuosien takaa, kun Pipedrive julkaisi varhaisimmat versionsa. Vielä silloin ei kuitenkaan ollut Pipedriven aika, vaikka työkalu tekikin Pasaseen lähtemättömän vaikutuksen.

– Hullaannuin Pipedriveen jo alkuaikoina. Nyt Pipedriven kehityksen mentyä eteenpäin se on tehnyt vaikutuksen myös johtoon ja myyntiin.

Ja Pipedrive kehittyy edelleen aina vain paremmaksi. Gredin näkökulmasta Pipedrivella onkin yksi huomattava etu verrattuna HubSpottiin: myynnin tarpeet.

Pipedrive on rakennettu myyntiä varten, HubSpot ei, ja näin myyntiprosessien hallinta ei suju HubSpotissa yhtä näppärästi.

– Tämän avaamiseen voidaan käyttää urheiluvertausta, Pasanen sanoo.

– Lentopalloa pelataan lentopallon säännöillä. Jos pelaat lentopalloa, tarvitset lentopallokengät, et jalkapallokenkiä. Yhtäläisesti myynti toimii myynnin säännöillä ja tarvitset juuri myyntiin parhaiten sopivat työkalut.

Pipedrive todellakin ymmärtää myyntiä: se on täysin digitalisoitu, pitkälle automatisoitu, helppokäyttöinen, minimoi klikkauksien määrän ja pyrkii kaikin puolin tehostamaan myyntityön arkea ja myyntiprosessien hallintaa. Lukuisten saatavilla olevien integraatioiden ansiosta Pipedrivea pystyy käyttämään erittäin monipuolisesti. Gredillä Pipedrive on otettu tehokkaasti haltuun kaikilla laitteilla.

– Asiakkaamme luottavat meihin – kiitos heille siitä – ja me luotamme Pipedriveen, Pasanen toteaa. 

Yhteistyö Ohjelmistoja.fi:n kanssa

Kun päätös Pipedriveen siirtymisestä oli tehty, piti löytää tehokkain keino saada pyörät pyörimään mahdollisimman vaivattomasti. Pasasen verkostoista kehotettiin kääntymään Ohjelmistoja.fi:n, Suomen virallisen Pipedrive Elite Partnerin puoleen. Ohjelmistoja.fi:n kautta onnistui sekä Pipedriven hankinta että käyttöönotto. Myös neuvontapalvelu toimi Pasasen mukaan moitteettomasti sen yhden kerran, kun sen puoleen oli tarvetta kääntyä.

Pasanen kertoo tarkemmin yhteistyöstä Ohjelmistoja.fi:n kanssa:

– Tärkeää yhteistyössämme oli erityisesti Ohjelmistoja.fi:n toimintamalliymmärrys, jotta Pipedrive saatiin säädettyä juuri Gredille parhaiten sopivaksi.

– Oma toimintamme on hyvin ihmisläheistä ja yhteisöllistä, joten sillä, kenen kanssa sparrataan, on suuri merkitys. Ohjelmistoja.fi:llä ollaan ystävällisiä ja asiantuntevia, ja ennen kaikkea homma käy, kukkuu ja puksuttaa eteenpäin. Saimme Pipedriven heti pyörimään, eikä kaikkea viilaamista tarvinnut tehdä itse.

Risto Pasanen, toimitusjohtaja, Gredi Oy

Voin ehdottomasti suositella Ohjelmistoja.fi:tä. Heiltä löytyy vankkaa Pipedrive-asiantuntijuutta ja palvelu on ensiluokkaista.

Risto Pasanen, toimitusjohtaja, Gredi Oy

SaaShop on Suomen virallinen Pipedrive Elite -kumppani

Saat kauttamme Pipedrive CRM-järjestelmän lisäksi kattavasti apua suunnitteluun, käyttöönottoon ja käytön tukeen – tietenkin suomeksi. Tarjoamme myös Pipedriveen integroitavia liitännäisiä. Saat kaikki palvelut yhdellä laskulla ja voit valita sinulle sopivan laskutusvälin (1, 3, 6 tai 12kk).

Haluatko kuulla lisää? Ota yhteyttä myyntitiimiimme!

SaaShop on Pipedriven Elite Partner.

Kiinnostuitko SaaS inventaariosta?