Katso video tai lue artikkeli, kuinka Zapflow’n Mikko Pirinen kertoo ohjelmistojen keskittämisestä SaaShopille.

Zapflow’n toimitusjohtaja, Mikko Pirinen oli vieraanamme Podcastissa, missä hän kertoi, kuinka ohjelmistojen keskittäminen on hyödyttänyt Zapflow’ta.

Zapflow on pilvipohjainen alusta, joka on suunniteltu erityisesti pääomasijoittajatiimeille heidän sijoitustoimintansa tehokkaaseen hallintaan. Se tarjoaa sijoittajille ja sijoittajatiimeille yhteen paikkaan koottuna työkalut heidän sijoitusprosessiensa hallintaan. Zapflow’n räätälöity CRM-alusta helpottaa tiedon hallintaa, syöttämistä ja täydentämistä, ja se on suunniteltu erityisesti sijoittajien tarpeisiin.

Zapflow-alustalla kaikki sijoituksen operatiiviset vaiheet on integroitu yhteen alustaan aina varainhankinnasta exit-strategioihin. Alustan avulla voit helposti hallita eri prosesseja, kuten kohdeyhtiöiden tunnistamista, rahoituskierrosten järjestämistä ja portfolioyhtiöidesi tehokasta raportointia. Tämä tekee sijoittajien elämästä helpompaa ja mahdollistaa tehokkaan yhteistyön kaikkien sidosryhmien kanssa. Zapflow korvaa yksin jopa kolmesta neljään eri ohjelmistoa.

Zapflow’n alusta on käytettävissä missä tahansa, mukaan lukien mobiililaitteilla, mikä tuo joustavuutta ja liikkuvuutta sijoitustoimintaan. Se myös toimii siltana sijoittajien ja palveluntarjoajien välillä, auttaen löytämään oikeat asiantuntijat vastaamaan sijoittajien tarpeisiin. Zapflow tarjoaa kattavan ratkaisun kaikkiin sijoitustoiminnan tarpeisiin yksinkertaisen käyttöliittymän avulla.

Ohjelmistojen keskittämisen hyödyt yrityksen näkökannalta

Pirinen kertoi omista kokemuksistaan talousjohtajana neljässä eri kasvuyrityksessä. Hän mainitsi, että näissä yrityksissä oli tyypillistä käyttää “softia” eli SaaS-ohjelmistoja, mikä johti usein monimutkaisiin luottokorttimaksuihin ja vaikeuksiin pitää kirjaa kuiteista. Pirinen totesi, että 15 vuoden aikana hän kohtasi jatkuvasti samat haasteet. Työntekijöillä saattoi olla jopa neljästä viiteen eri luottokorttia eri ohjelmistoja varten, sillä ulkomaiset yritykset halusivat aina maksut vain kortin kautta. Vaikka yritykset kasvoivat ja palkkasivat assistentteja, työmäärä ohjelmistolisenssien hallinnassa pysyi suurena.

Pirinen näki SaaShopin potentiaalin ongelman ratkaisuna: “Tykästyin siihen arvolupaukseen, että saa yhdestä paikasta ja yhdellä verkkolaskulla, ja että se voidaan käsitellä digitaalisesti alusta loppuun. Ja se on helpottanut meillä admin-työtä sekä laskujen hyväksyntää.” kertoi Pirinen haastattelussa. Hän korostaa, että keskittämisen suurimpia etuja ovat ohjelmistojen yhdistetty lasku ja vaivaton yhteydenpito SaaShopin asiakaspalveluun, joka tarjoaa palvelua suomeksi ja samoina virka-aikoina Zapflow’n kanssa.

Lisäksi lisenssimuutokset hoidetaan aina nopeasti ja tehokkaasti. SaaShopin keskittämisen avulla kokonaisten ohjelmistojen sulkeminen ja avaaminen käyvät vaivatta. Yksi yhteydenotto ja tehtävä on hoidettu. Yksi tärkeimpiä asioita Pirisen mielestä on, että myös uusien ohjelmistojen avaaminen sujuu vaivattomasti, vaikka sitä ei markkinapaikalla olisi.

Podcastissa Pirinen kertoi Zapflow’n säästävän kuukausittain jopa satoja euroja. Säästöt ei johdu pelkästään ohjelmistojen hinnoista, vaan erityisesti piilokustannuksista, jotka liittyvät SaaS-ohjelmistojen ylläpitoon. Laskun tarkistaminen ja lisenssimuutosten ilmoittaminen vievät paljon vähemmän aikaa kuin aiempi monimutkainen prosessi, johon kuuluivat kirjautuminen portaaliin, henkilöiden vähentäminen, laskutuksen tarkistus ja muut aikaa vievät tehtävät, jotka Zapflow’n admin-työntekijöiden ei enää tarvitse hoitaa.

Yhteistyö SaaShopin kanssa luistaa kuin Granlundin ilmaveivi

Pirisen mukaan yhteistyö SaaShopin kanssa on aina sujunut kitkattomasti ja erittäin tehokkaasti. Varsinaisia ongelmatilanteita tai vaikeuksia ei ole juurikaan ilmennyt, mikä on osoitus koko toiminnan saumattomuudesta.

On huomionarvoista, että SaaShopin ohjelmistojen keskittämispalvelu on täysin maksutonta, mikä tuottaa käytännössä vain lisäarvoa Zapflow’n liiketoiminnalle.

Pirisen mukaan jo alussa ohjelmistojen keskittäminen käynnistyi erittäin vaivattomasti, huomattavasti helpommin kuin monet muut IT-projektit, jotka tunnetusti vievät paljon aikaa ja vaivaa. Hän kuvaili, “Käytännössä meidän ei tarvinnut tehdä juuri mitään. Kokonaisuudessaan prosessi vei vain muutamasta päivästä pariin viikkoon vanhojen ohjelmistojen osalta, kun uusien käyttöönotto hoitui heittämällä läpi.” Pirinen näki keskittämisen aloituksen erittäin sujuvana ja tehokkaana. Lisäksi SaaShopin kautta saatava asiantuntijapalvelut, kuten ohjelmistojen käyttöönotot on olleet yritykselle todella arvokas lisä.

Ilveksen jääkiekkojoukkueen faniksi ilmoittautunut Pirinen ei voi kun suositella ohjelmistojen keskittämistä SaaShopille.

Ota yhteyttä, me palvelemme sinua

Autamme sinua keskittämään kaikki ohjelmistosi yhdelle verkkolaskulle.

Uutiskirjeen tilaajana pysyt kärryillä ohjelmistojen kehityksestä ja näet ensimmäisenä mielenkiintoiset uutiset.