Asiakkaamme Rive on helppojen asuntokauppojen lähettiläs tarjoten kiinteistövälitystä, Rive Pay -rahoitusta sekä remontointitoimintaa. Nopeasti kasvavan ja kansainvälistyvän yrityksen ohjelmistovalinnoissa skaalautuvuus ja palveluiden keskittäminen on noussut avainasemaan. Näistä syistä Rive valitsi ohjelmistokumppanikseen SaaShopin.
Rive-kiinteistövälitys lisäpalveluineen on suomalainen yhtiö, jonka missiona on tehostaa ja helpottaa asuntomarkkinoiden toimintaa poistamalla kaikki asunnon vaihtoon liittyvät aikaa ja rahaa vievät vaiheet. Toimintaa kasvavalla yrityksellä on Suomen lisäksi Puolassa ja Espanjassa. Lisäksi uusia aluevaltauksia on kansainvälisellä kentällä jo kiikarissa. Nopeasti kasvanut yritys on palkittu usealla palkinnolla, viimeisimpänä paikka arvostetussa teknologia-alan Soonicorn-listauksessa, joka listaa Soon to be unicorns -yritykset seurattavaksi niiden lupaavalla kasvumatkalla kohti miljardin liikevaihtoa.
“Yritystämme kuvaa jo ehkä parhaiten termi scale-up startupin sijaan. Kasvu on ollut kovaa ja se on myös tulevaisuuden visioissa vahva tavoite. Teknologia-alan yrityksenä ohjelmistovalintamme on pitkälle mietitty vastaamaan tarpeitamme. Kasvaessa ja kansainvälisesti toimiessa haasteeksi on kuitenkin muodostunut, että ohjelmistoja on tilattu ympäriinsä eri luottokorteilta ja kokonaiskuvaa oli tämän vuoksi vaikea hahmottaa”, Rive:n IT Manager Sakari Hulkkonen kertoo lähtötilanteesta.
Ohjelmistojen kirjavia tilauksia oli Hulkkosen mukaan tehty eri maista, jolloin tilattujen lisenssien ja maksukorttien kanssa alkoi olla jo niin monimutkainen tilanne, ettei sen hallinta ollut mahdollista. Tämä onkin hyvin tyypillinen ongelma erityisesti kasvaville yrityksille.
Ohjelmistojen keskittäminen yhdelle laskulle antoi selkeyden
Rive löysi SaaShopin suosituksen kautta etsiessään ratkaisua ohjelmistojen keskittämiseksi. Tilauksessa on muun muassa Pipedrive CRM, Google Workspace, Trello, JumpCloud sekä Microsoftin ja Adoben ohjelmia. Osa ohjelmistoista oli jo käytössä, mutta tilaus siirrettiin samalle laskulle SaaShopin kautta. Osa on hankittu suoraan SaaShopin asiantuntijatiimin avulla.
“Ohjelmistojen keskittäminen ratkaisi niin maksukorttien kuin lisenssien hallinnan. Muutama ohjelmisto on tullut lisää ja vanhatkin keskitettiin samalle laskulle. Erityisen vakuuttavaa palvelussa on ollut, että SaaShopin tiimin kautta on saanut tilattua myös ohjelmia, jotka eivät alunperin heidän portfolioonsa kuuluneet. Aina on sanottu, että hoituu”, Hulkkonen iloitsee.
Hulkkosen mukaan Rive on ollut keskittämiseen ja SaaShopin palveluun erittäin tyytyväinen. Rive:lle oli kansainvälisenä toimijana tärkeää saada myös joidenkin ohjelmistojen lisenssit kohdistettua eri maayhtiöille.
“SaaShop Oy on luotettava ja joustava kumppani. Palvelu on äärettömän hyödyllinen ja on hienoa, että löytyy näin ketterä ja dynaaminen toimija, joka reagoi pyyntöihin nopeasti ja asiantuntemuksella,” Hulkkonen kiittää.
Haluatko kokea keskittämisen hyödyt käytännössä myös omassa yrityksessäsi? Ota yhteyttä ja autamme sinut alkuun!