Ohjelmistonsa SaaShopille keskittänyt asiakkaamme Tilisi Oy tarjoaa laajat tilitoimistopalvelut sekä tukea taloushallinnon prosesseihin eri aloilla toimiville yrityksille. Päivittäin yritysten taloushallinnon kanssa työskentelevässä yrityksessä tunnistetaan ohjelmistokeskittämisen hyödyt: tarpeeton luottokorttitilausten kuittirumba aiheuttaa monessa yrityksessä turhaa vaivaa ja resurssihukkaa. Haastattelimme Tilisi Oy:n omistajaa ja toimitusjohtajaa Riku Ryödiä.

Tilitoimistojen palvelut dokumentoivat perinteisesti historiaa debitin ja creditin muodossa. Tilisi Oy on ottanut erilaisen lähestymistavan taloushallintoon. He ovat asiantuntijakumppani, joka huolehtii, että asiakkaan taloushallinnon prosessit ovat ajan tasalla ja tarjoavat laajasti apua kaikkiin talouteen liittyviin kysymyksiin.

“Meidän tekemisen lähtökohtana on, että asiat yksinkertaistetaan, eikä taloushallinnosta turhaan tehdä mörköä. Asiantuntijamme auttavat myyntilaskujen lähetyksessä, ostolaskujen hoidossa, tarjousten tekemisessä ja kaikessa, mitä taloushallintoon liittyy. Käytössämme on niin sanottu yhteyshenkilömalli, jossa jokaisella asiakkaalla on erikseen asiakkuudesta ja tuesta vastaava yhteyshenkilö”, Ryödi avaa Tilisi Oy:n toimintaa ja jatkaa:

“Asiakkaamme toimivat eri aloilla laidasta laitaan. Joukossa on niin toimistoja, tuotantoon keskittyviä yrityksiä kuin kuluttaja- ja B2B-palveluja tarjoavia yrityksiä. Yhteisenä nimittäjänä on tietynlainen yrittäjävetoisuus. Asiakkaamme ovat yrittäjävetoisesti kasvamassa tai muuten tarvitsevat luotettavan taloushallinnon kumppanin auttamaan prosesseissaan.”

Myös Tilisi Oy kasvaa asiakkaidensa mukana. Nyt tiimiin kuuluu kahdeksan osaajaa.

Ohjelmistojen keskittäminen yhdelle laskulle tarjoaa merkittäviä hyötyjä

Tilisi Oy on ollut asiakkaanamme jo muutaman vuoden ajan. Alunperin ensimmäinen ohjelmistotilaus oli asiakastietokantana palveleva Pipedrive, mutta pian muutkin päivittäiseen yritystoimintaan liittyvät ohjelmistot kuten Freshdesk, Microsoft:in ratkaisut, Dropbox ja Zoom lisättiin tilaukseen. Ryödi näkee keskittämisessä useita huomattavia etuja.

“Näin tilitoimiston näkökulmasta suurin yksittäinen haaste tilinpäätöstä tehdessä on, että luottokorttien laskuja on vaikea löytää. Keskittämällä tilauksia pystytään helpottamaan paitsi meidän taloushallintoa tekevien, myös omaa elämää, kun säästyy se turha vaiva ja hallinnointi, mikä moneen eri tilaukseen liittyy. SaaS-ohjelmistojen suoratilauksesta kuitteja ei välttämättä tule automaattisesti sähköpostiin, vaan ne pitää hakea itse kirjautumalla tilille. Kun kerran voi keskittää ohjelmistot näin helposti ja samalla hinnalla, niin miksi niin ei tehtäisi”, Ryödi summaa.

Yhteistyö on ollut Ryödin mukaan sujuvaa ja SaaShopin tiimi on reagoinut tarpeisiin ja pyyntöihin nopeasti. Tarvittaessa myös ohjelmistotarjontaa on kasvatettu vastaamaan Tilisi Oy:n tarpeita.

“Pipedrive ja Freshdesk ovat meillä ehkä ne tärkeimmät ohjelmistot näistä kun ei oteta huomioon taloushallinnon ohjelmia. Keskitymme vahvasti asiakkuuksien kehittämiseen ja yhä paremman palvelun tarjontaan. Pipedrive ei ole pelkkä myynnin CRM, vaan pidämme sitä osana asiakaskommunikointia ja kehitystä. Pipedriven kautta pääsemme tarvittaessa kiinni asiakasprofiileihin tehtyihin muistiinpanoihin ja tietoihin ja pystymme näin tarjoamaan hyvin asiakaskohtaista kommunikointia kaikille noin 150:lle asiakkaallemme.”

Mikäli myös sinä kaipaat helpotusta sekä selkeyttä yrityksesi ohjelmistoihin, ja haluat kehittää palveluitasi, ota rohkeasti yhteyttä niin autamme sinua löytämään parhaan mahdollisen ratkaisun!