Haluatteko toteuttaa markkinoinnin automaation, sähköpostimarkkinoinnin sekä uutiskirjeiden luomisen mahdollisimman vaivattomasti ja tehokkaasti? Minska vastasi kyllä ja hankki sen vuoksi ActivenCampaignin, jolla kaikki tämä onnistuu. Eikä Minskalla kaduta valintaa, päinvastoin – ActiveCampaign kerää runsaasti kehuja.
Minskan sisällöntuottaja Jenni Luoma kertoo lisää Minskan toiminnasta, periaatteista sekä miten hän itse käyttää ActiveCampaignia markkinoinnin automaation ja uutiskirjeiden toteuttamiseen. Luoma myös rohkaisee kaikkia kokeilemaan ActiveCampaignia, sillä oppiakseen käyttämään sitä ei tarvitse olla teknologiaguru.
Minska: hyvinvointia, ilmastotekoja ja aitoa halua auttaa
Minska on hyvinvointimedia, jonka tavoitteena on kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin edistäminen. Minska kannustaa tekemään parempia ympäristöpäätöksiä, painottamaan kasvisperäistä ruokavaliota sekä vaalimaan myös mielen ja kehon hyvinvointia. Tarjolla on muun muassa kasvisreseptejä ja lukuisia artikkeleja tukemaan hyvinvointia. Tietoa löytyy esimerkiksi väsymyksen syistä ja niiden selättämisestä, työuupumuksen oireista ja sokerin vähentämisen hyödyistä.
– Minskan missio on saada suomalaiset voimaan paremmin – kaikki suomalaiset. Emme halua keskittyä vain heihin, jotka ovat jo valmiiksi kiinnostuneita aiheesta, vaan pyrimme innostamaan myös heitä, joille aiheet eivät ole vielä kovin tuttuja, Luoma toteaa.
Toiminnan taustalla on Minskan perustajan Outi Ellilän elämänmuutos, mikä sai Ellilän pohtimaan omaa arvomaailmaansa ja maailmankuvaansa. Myös huoli ilmastonmuutoksesta painoi, joten Ellilä päätti hyödyntää uransa aikana kartuttamiaan johtamisen ja markkinoinnin taitoja tehdäkseen asioita, jotka hän kokee aidosti hyödyllisiksi. Näin ajatus Minskasta sai alkunsa.
Asiaa sparrattiin huolella, ennen kuin se sai nykyisen muotonsa. Mukaan tuli myös yksi perustajajäsenistä, Henna Perkkiö. Minskan verkkosivut ja sosiaalinen media aukesivat yleisölle lokakuussa 2019. Yritys on saanut hyvän vastaanoton.
– Työssäni Minskan sisällöntuottajana itselleni erityisen tärkeää ovat ilmastonmuutos ja ilmastotekojen edistäminen – nyt on pakko, Luoma painottaa.
Toteuta ja opi tehokasta markkinoinnin automaatiota ActiveCampaignilla
Minskalla vertailtiin useita eri työkaluja markkinoinnin automaation, uutiskirjeiden ja lomakkeiden toteuttamiseen. Voittajaksi valikoitui lopulta ActiveCampaign. Syitä valinnalle olivat erityisesti ActiveCampaignin paras hinta-laatusuhde ja yhteensopivuus WordPressin kanssa. ActiveCampaign nähtiin myös hyvänä ratkaisuna startupille, koska se skaalautuu kasvun mukana kattavammaksi järjestelmäksi.
ActiveCampaign on ollut Minskalla käytössä marraskuusta 2019 asti ja Luoma – joka on ohjelmiston pääkäyttäjä – on hyvin tyytyväinen siihen. Järjestelmä oli hänelle täysin uusi, mutta ActiveCampaignin omilla opetusvideoilla markkinoinnin automaation toteuttamisessa pääsi tehokkaasti liikkeelle.
Luoma kehuukin vuolaasti ActiveCampaignin videoita, jotka tarjoavat hyvän perusymmärryksen työkalusta ja pohjien luomisesta. Kaikkiin ongelmiin ja kysymyksiin löytyy vastaus.
– Videot on toteutettu ihmisläheisesti, kaikki selitetään ymmärrettävästi ja ne ovat hyvin visuaalisia. Niiden avulla on helppo oppia uutta ja ottaa ActiveCampaign hallintaan ilman, että tarvitsee olla markkinointiautomaation erikoisasiantuntija.
Monipuolisten uutiskirjeiden luominen on nopeaa ja helppoa
ActiveCampaignissa luodun oman valmiin pohjan käyttö helpottaa työtä ja säästää aikaa uutiskirjeen toteuttamisessa. Pohjan päälle on helppo rakentaa erilaista sisältöä, kuten esimerkiksi Minskan tapauksessa reseptipainotteisempia kirjeitä.
Minskan uutiskirje lähtee tilaajille vähintään kerran viikossa – muun muassa erilaiset teemapäivät vaikuttavat lähetystiheyteen. Vastaanottajien segmentointi on listalla tulevaisuudessa, kun uutiskirjeen tilaajamäärä kasvaa. Toistaiseksi sama kirje lähtee kaikille sähköpostilistalla oleville.
Luoman mielestä ActiveCampaignin vahvuuksia ovat, että siitä näkee helposti kampanjaraportit ja mitkä sisällöt ovat olleet kiinnostavimpia. Näin hän oppii lisää lukijoista ja pystyy tarjoamaan parempaa sisältöä.
– Odotan seuraavalle tasolle pääsyä – kun tiedämme tarkemmin, mistä ihmiset ovat kiinnostuneita, pystymme lähettämään oikeanlaista sisältöä oikeille kohderyhmille.
Ohjelmistoja.fi on hyvä kumppani startupeille ohjelmistohankintoihin
Outi Ellilä kommentoi yhteistyötä Ohjelmistoja.fi:n kanssa, jolta Minska on ostanut ActiveCampaignin lisäksi myös Office 365 -paketin:
– Löysimme Ohjelmistoja.fi:n yhden perustajamme Tommi Jylhä-Vuorion kautta, jolla on runsaasti kokemusta verkkokaupan kehittämisestä. Asioimme suoraan Ohjelmistoja.fi:n asiantuntijan kanssa ja kaikki sujui oikein hyvin.
– Tilasimme ActiveCampaignin lisäksi myös Office 365 -paketin, koska on niin yksinkertaista hankkia molemmat saman katon alta yhdelle laskulle. Tämä on helppo ja tehokas ratkaisu kaltaisellemme startupille.
Tutustu ActiveCampaigniin tästä.
Lue myös: “10 erilaista sähköpostia – näin lähetät oikeanlaisen viestin oikeaan aikaan“
”ActiveCampaignin opetusvideot inspiroivat kehittymään. Siitä syntyy hyvä fiilis, kun kehittyy koko ajan paremmaksi.”