Parfums Christian Diorin “Marketing Planning & Process” -tiimi koordinoi yli 350 työntekijän töitä uuden tuoksun lanseerauksissa. Aiemmin työskentely perustui monimutkaisiin, manuaalisiin Excel-taulukoihin ja erillisiin sähköposteihin, mikä hidasti prosesseja ja heikensi tiimien välistä tiedonkulkua.

1. Asanan käyttöönotto – yhtenäinen työtila

Asanalta löytyi ratkaisu keskitettyyn työtilaan, jossa kaikki suunnittelu, kommunikaatio ja työn edistäminen hallitaan yhdessä paikassa. Tämä vähensi merkittävästi tuotekehitykseen liittyvää ajankäyttöä ja toi selkeää rakennetta lanseerausprosesseihin.

2. Selkeys ja läpinäkyvyys parantuivat

Tiimeillä on nyt enemmän aikaa keskittyä ydinasioihin – päivitykset, muistiinpanot ja aikataulut löytyvät helposti tehtävien yhteydessä. Asanan ansiosta eri osastot näkevät toistensa tekemiset: operatiivinen tiimi näkee formulaatiokehityksen, ja digitaalinen tiimi taas merchandisingin tapahtumat. Lisäksi johto saa kokonaisnäkymän brändin projektitilanteeseen yhdellä vilkaisulla.

3. Hyväksyntäprosessi nopeutui mobiilissa

Hyväksymiset sujuvat mobiililaitteilla parilla klikkauksella, mikä estää tehtävien unohtumisen ja nopeuttaa tuotteen markkinoille saattamista.

4. Tulevaisuuden suunnitelmat – dashboardit ja Power BI-integraatio

Tiimi aikoo tuoda yhä enemmän työnkulkuja Asanaan ja hyödyntää Power BI -integraatiota edistymisraporttien sekä dashboardien luomisessa. Näin Parfums Christian Dior pystyy jatkossakin innovoimaan tehokkaasti ja tuomaan tuoksuja markkinoille entistä nopeammin.