Yksinkertainen CRM-ohjelmisto, joka myyjien olisi helppoa omaksua osaksi päivittäistä työtään – tällaista ratkaisua Happy Orange Oy etsi. Happy Orange Oy:tä luotsaava yrittäjä Pasi Liukkonen oli tehnyt aiemmin yhteistyötä Ohjelmistoja.fi:n kanssa MySauna Oy:n kautta, joten hän tiesi, kenen puoleen kannatti kääntyä. Halutun CRM:n kriteerit täytti lopulta Pipedrive.
[Lue myös, mitkä 8 asiaa kannattaa ottaa huomioon CRM-ohjelmistoa valittaessa.]
Erityisesti matkamuistoihin, liikelahjoihin sekä tuotteiden räätälöintiin keskittyneellä Happy Orange Oy:llä on kirjava asiakaskunta aina kirjakaupoista museoihin ja kioskeista suuriin ketjuihin, joten tehokkaalle asiakkuuksien- ja myynninhallintaohjelmistolle oli tarvetta. Sopivaa vaihtoehtoa ei vain ollut löytynyt.
– Tunnen kentän hyvin ja olin jo jonkin aikaa tutkinut erilaisia CRM-vaihtoehtoja. Yksikään niistä ei kuitenkaan vakuuttanut, Liukkonen kertoo.
CRM-ohjelmistojen parhaita vaihtoehtoja valtavasta valikoimasta jo valmiiksi kartoittanut Ohjelmistoja.fi esitteli Pipedrivea tarkemmin, ja testikäytön jälkeen Liukkonen oli vakuuttunut ohjelmiston potentiaalista. Hintaluokka oli sopiva ja Pipedrive sopi hyvin myyjien käyttötarpeisiin: sen oppiminen sekä muokkaaminen sujuu jouhevasti, sähköposti-integraatio MailChimpin kanssa onnistuu ja mobiilisovellus toimii moitteettomasti. Ohjelmistoja.fi:n käyttöönottopalvelu kerää myös kiitosta Liukkoselta.
– Pipedrivella on paljon hyviä videoita, mutta ne yksin eivät ole tehokas tapa ottaa ohjelmistoa käyttöön. Ohjelmistoja.fi:n käyttöönottopalvelusta oli paljon apua ja se säästi aikaa.
Pipedrive on ollut yrityksellä käytössä vasta muutaman kuukauden, joten myyntijohto ja myyjät totuttelevat vielä uuden ohjelmiston käyttöön. Palaute on kuitenkin ollut positiivista ja Pipedrive on havaittu kaikin puolin onnistuneeksi valinnaksi.
Tyytyväisin Liukkonen on ollut koko prosessin vaivattomuuteen ja ripeyteen. Myöhemmin Ohjelmistoja.fi palaa vielä varmistamaan, että kaikki pyörii toivotunlaisesti. Ohjelmiston tehokasta käyttöönottoa edesauttoi Liukkosen mukaan myös se, että avun pyytämistä ei tarvinnut empiä, sillä jokaisesta pienestä kysymyksestä ei välittömästi lähetetty lisälaskua.
– Mikäli on ollut kysyttävää, vastauksen on aina saanut nopeasti – jopa juhannuksena! Liukkonen naurahtaa.
”Etsin mielelläni uusia ohjelmistoja, mutta yrittäjän aika on kortilla. Siksi on arvokasta, että on taho, jolta voi luottavaisin mielin kysellä omiin tarpeisiin sopivia vaihtoehtoja.”
Apua ohjelmistojen valintaan, hankintaan ja käyttöönottoon
Autamme sinua valitsemaan ja ottamaan käyttöön yrityksellenne sopivimmat ohjelmistot