Perustuuko strategiasi liidien saamiseen verkosta prospektien tarjoamaan tietoon, jonka pohjalta myyjäsi voi tehdä aloitteen? Mikäli näin on, menetät valtavan mahdollisuuden tavoittaa ja laadullistaa lukuisia korkealuokkaisia liidejä. 

(Lue alkuperäinen artikkeli: Introducing Leadbooster: Catch Hot Web Leads Before They Bounce” Pipedriven blogista.)

[Artikkelia päivitetty 20.8.2020: lue lopusta LeadBoosterin uudesta Live Chat -toiminnosta.]

Saadessasi uuden liidin, sinun pitää todennäköisesti järjestää sekä manuaalisesti nimittää se tietylle myyjälle CRM-ohjelmistossasi. Kaikki tämä syö arvokasta aikaa; saatat jopa menettää potentiaalisia asiakkaita nopeammin toimiville kilpailijoille.

Kun kyse on myynnistä, mitä nopeammin vastaat asiakkaille, sitä todennäköisemmin konvertoit liidin. Välitön vastaus on kuitenkin helpommin sanottu kuin tehty.

Suurimmalla osalla yrityksiä ei ole mahdollisuutta nauttia sellaisista ylellisyyksistä kuin myynnin puhelinkeskus, live chatin asiakaspalelutiimi tai ympäri vuorokauden pyörivä tiski liidien luomiseksi. Liidien hallinta tarvittavassa mittakaavassa on monumentaalinen haaste.

Entä jos olisi keino olla vuorovaikutuksessa verkkovierailijoiden kanssa välittömästi kysymällä heiltä reaaliaikaisesti muutamia yksinkertaisia kysymyksiä? Entä jos tämän jälkeen heidät voitaisiin automaattisesti siirtää Pipedrivessa haluamaasi paikkaan odottamaan, että myyntitiimisi alkaa tehdä taikojaan?

LeadBooster Chatbot: 24/7-palvelu toimittamaan liidejä

Pipedriven LeadBooster on keskusteleva chatbotti, jonka avulla pystyy automaattisesti laadullistamaan enemmän liidejä, sopimaan enemmän tapaamisia ja toteuttamaan diilejä nopeammin.

LeadBooster ottaa osaa keskusteluihin verkkovierailijoiden kanssa heti, kun he saapuvat kotisivullesi. Näin sivustosi muuttuu kokoaikaiseksi liidienkeräyskoneeksi.

Ajattele LeadBoosteria väsymättömänä tiimin jäsenenä, joka ei ikinä lakkaa pitämästä yhteyttä potentiaalisiin asiakkaisiin ­– oli sitten mikä vuorokaudenaika hyvänsä. LeadBooster kysyy keskeisimmät kysymykset ja tarjoaa tarvittavat vastaukset, ennen kuin siirtää lämpimän ja laadullistetun liidin myyntitiimillesi. ­

Kuinka LeadBooster toimii?

LeadBoosterin avulla voi luoda yksinkertaisia kysymys ja vastaus -polkuja, joiden ansiosta saat tarvitsemasi kriittisen informaation prospekteista chatin muodossa.

Auttaaksemme sinut alkuun, olemme luoneet kolme keskustelupohjaa, jotka on suunniteltu auttamaan uusien liidien luomisessa, useampien tapaamisten järjestämisessä, sekä jopa liidien laadullistamisessa ja siirtämisessä myyntiedustajille.

  • Laadullista verkkovierailijat välittömästi: LeadBoosterin avulla rakennat chatissa kysymyksiin perustuvia keskusteluhaaroja, ja sen jälkeen ohjaat sekä laadullistat prospektit myyntitiimisi määrittelyjen mukaisesti.
  • Sovi enemmän tapaamisia automaattisesti: johdattele prospekti sopimaan puhelinaika, tapaaminen tai demoesittely suoraan chatin kautta. Suoritettuaan ensimmäisen kanssakäymisen yrityksesi kanssa, prospektit tietävät nyt tarkalleen, milloin he voivat odottaa myyntihenkilön yhteydenottoa. Näin vältytään tunteja kestävältä viestien lähettelyltä edestakaisin. LeadBooster integroituu saumattomasti Schedulerin (Pipedriven aikataulutyökalun) kanssa tarkistaakseen aikataulusi ja järjestämällä tapaamisia sen mukaan.
  • Ohjaa kuumia liidejä suoraan oikeille myyntiedustajille: asetusten määrittämisen viimeisenä askeleena voit valita, onko liidi laadukas vai ei perustuen heidän vastauksiinsa ennalta konfiguroiduissa kysymyksissä. Kun liidi on todettu laadukkaaksi, voit kertoa botille, miten informaatio tallennetaan Pipedriveen. Aina saadessasi uuden liidin voit määrittää, pitäisikö heidät lisätä Pipedriveen uusina kontakteina ja pitäisikö uusi diili luoda. Voit myös määrittää liidin omistajan ja hallita, kuka sen voi nähdä.

Räätälöi LeadBooster sopimaan tyyliisi

Chatbottisi pitää sopia yhteen brändi-identiteettisi kanssa, jotta prospektit ovat vuorovaikutuksessa yrityksesi kanssa. LeadBooster on täysin räätälöitävissä vastaamaan tapaa, jolla yrityksesi on esillä verkossa. Sinulla on mahdollisuus editoida väriteemaa ja pystyt hallitsemaan jokaisen viestin raakatekstiä ja kieltä. Tämä antaa botillesi ainutlaatuisen persoonallisuuden.

Käytä aikaa keksiäksesi LeadBooster-botillesi tarttuva nimi, joka edustaa parhaiten yritystäsi (haluat ehkä käyttää myyntiedustajasi nimeä) ja lisää valitsemasi avatar tehdäksesi siitä täysin omanlaisesi. On sinusta kiinni, haluatko personoida chattibotin yrityksesi logolla vai käyttää kuvaa myyntitiimisi jäsenestä.

Olemme lisänneet räätälöintiin myös reaaliaikaisen esikatselumahdollisuuden, jonka avulla voit kokeilla, miltä botti näyttää ja käyttäytyy. Näin voit olla varma siitä, että kaikki on täydellistä ennen kuin lisäät LeadBoosterin sivuillesi.

Miten saan LeadBoosterin sivuilleni?

LeadBooster-chattibotin lisääminen verkkosivulle osana Pipedrivea on erittäin yksinkertaista.

Kun olet päättänyt, miten haluat saada prospektit osallistumaan vuorovaikutukseen, Pipedrive luo pienen koodinpätkän, jonka voit kopioida yhdellä klikkauksella (tai välittää eteenpäin verkkovastaavalle) ennen sen lisäämistä sivusi ylätunnisteeseen – samalla tavalla kuin toimisit analytiikan tai sosiaalisen median seurantakoodien kanssa.

Mikäli tämä kuulostaa liian tekniseltä, älä huoli – olemme koonneet yksityiskohtaisen setin ohjeita itse työkaluun. Näiden avulla saat LeadBoosterin toimimaan tuplanopeasti, vaikka tämä olisi ensimmäinen kerta, kun luot chattibotin sivullesi.

 

[Päivitetty 20.8.2020]

Uutta LeadBooster Chatbot -liitännäisessä: Live Chat -toiminto

Pipedrive on parannellut LeadBooster Chatbot -liitännäistään lisäämällä siihen Live Chatin. Tämän uudistuksen avulla pystyt automatisoimaan ja hallinnoimaan koko liidien generointiprosessia yhdessä paikassa.

LeadBoosterissa on nyt siis kaksi huippuominaisuutta, jotka auttavat sinua generoimaan ja laadullistamaan entistäkin enemmän arvokkaita liidejä:

  • Chatbotti: Aloita keskustelu verkkosivuvierailijoiden kanssa automaattisesti ja tallenna laadullistetut vierailijat liideinä. Voit helposti muokata Chatbotin ulkoasua sekä sen kysymyksiä ja vastauksia.
  • Live Chat: Sinulle ilmoitetaan heti, kun keskustellussa tarvitaan ihmiskontaktia. Saatavilla olevat edustajat pystyvät saumattomasti ottamaan Chatbotin aloittaman keskustelun haltuunsa missä tahansa, sillä Live Chat toimii näppärästi myös mobiilissa

[Pipedriven blogin alkuperäinen artikkeli: ” We’ve Expanded Our LeadBooster Chatbot Add-on to Include Live Chat Functionality “.]

Live Chat

Chatbot on loistava työkalu liidien lämmittämiseen ja laadullistamiseen, mutta ajoittain tarvitaan myös ihmiskontaktia

Live Chatin avulla edustajasi saavat reaaliajassa yhteyden niihin liideihin, jotka keskustelevat Chatbotin kanssa.

Esimerkiksi: mikäli jo olemassa oleva asiakas vierailee sivuillasi ja käyttää Chatbottia kysyäkseen jotakin, johon ei löydy suoraa vastausta FAQ- tai asiakastukisivuilta, asiakaspalveluvastaava voi hypätä mukaan keskusteluun ja etsiä ratkaisun ongelmaan kommunikoimalla suoraan asiakkaan kanssa.

Live Chat -työkalu on myös kätevä tilanteissa, joissa Chatbot tunnistaa potentiaalisesti arvokkaan liidin, jonka kanssa haluat myyntiedustajasi keskustelevan välittömästi.

Näin Live Chat toimii

Yhteen Pipedriven valmiista Chatbot-pelikirjoista on ladattu valmiiksi Live Chat -kortti käynnistämään Live Chat -toiminto – sisällytä tämä kortti myös uusiin tai jo aiemmin tekemiisi Chatbot-pelikirjoihin lisäämällä se keskustelun polkuun.

Live Chat -kortissa pystyt kirjoittamaan viestin ilmoittamaan liideille, että heidät yhdistetään todellisen ihmisen puheille, antamaan heille arvion odotusajasta, sekä lisäämään offline-viestin ajoille, jolloin kukaan tiimistäsi ei ole saatavilla.

Esimerkki: Kuinka hyödynnät Chatbottia ja Live Chattia järjestääksesi tapaamisen laadullistetun liidin kanssa?

Koska Live Chat toimii Pipedriven sisällä sekä verkossa että mobiilissa, saat ilmoituksen mahdollisuudesta ryhtyä keskusteluun verkkovierailijan kanssa riippumatta siitä, mitä laitetta käytät sillä hetkellä.

Kartoitetaan ne askeleet, joita tämä prosessi vaatisi esimerkiksi konsultointiyrityksessä:

  1. Verkkovierailija saapuu sivuillesi ja klikkaa itsensä johdon konsultoinnin tuotesivulle, jonne olet lisännyt Chatbotin.
  2. Chatbot kysyy sille ohjelmoimasi kysymykset ja verkkovierailijan antamien vastausten perusteella se tunnistaa liidit, joihin haluat myyntiedustajasi ottavan yhteyttä mahdollisimman pian – mieluiten heti.
  3. Verkkomyynnin myyntiedustajasi saavat reaaliaikaisen ilmoituksen ja pystyvät liittymään Live Chat -keskusteluun välittömästi, esittelemään itsensä ja sopimaan tapaamisen tuotteen demonstroimiseksi. Jos kukaan myyntiedustajista ei ole saatavilla, Chatbot päättää keskustelun puolestasi.

Kaikki tämä tapahtuu vain muutamassa minuutissa säästäen myyntiedustajiltasi aikaa ja vaivaa, ja saa asiakkaasi tuntemaan, että heitä arvostetaan.

Tutustu tästä kaikkiin Pipedrive-liitännäisiin Ohjelmistoja.fi:n valikoimassa.

SaaShop on Suomen virallinen Pipedrive Elite -kumppani

Saat kauttamme Pipedrive CRM-järjestelmän lisäksi kattavasti apua suunnitteluun, käyttöönottoon ja käytön tukeen – tietenkin suomeksi. Tarjoamme myös Pipedriveen integroitavia liitännäisiä. Saat kaikki palvelut yhdellä laskulla ja voit valita sinulle sopivan laskutusvälin (1, 3, 6 tai 12kk).

Haluatko kuulla lisää? Ota yhteyttä myyntitiimiimme!

Ohjelmistoja.fi on Pipedriven Elite Partner.

Kiinnostuitko ohjelmistojen keskittämisestä?