SaaS – maailmassa erilaisten työkalujen ja ratkaisujen laajalla kentällä navigointi ja hallinta voi olla haastava tehtävä PK-yrityksille. Tammikuussa 2024 julkaisussa Ben Murrayn The SaaS CFO -podcastin jaksossa SaaShopin perustaja ja toimitusjohtaja Kaj Seeste sekä USA:n SaaShopin presidentti Greg Milliken valaisivat, kuinka heidän innovatiivinen lähestymistapansa mullistaa ohjelmistojen hankintatapaa.

 Voit lukea artikkelin tai katsoa Podcastin Youtubesta.

Ratkaisuna SaaS-ongelmaan

Yli 20 000 SaaS-ohjelmiston keskellä yritykset usein kamppailevat löytääkseen oikeat ratkaisut lukuisien hinnoittelumallien ja vaihtoehtojen joukosta. Seeste ja Milliken kertoivat, miten SaaShopin alussa teettämä markkinatutkimus paljasti, että näkyvä ja selkeä hinnoittelu puuttui 30 % ohjelmistojen verkkosivustolta. Tämä nosti idean SaaS-markkinapaikasta.

Alkuperäisestä liikeideasta on nyt kehittynyt ohjelmistojen keskittämisen liiketoimintamalli, joka yksinkertaistaa ohjelmistojen hankintaprosessia eri kokoisille yrityksille.

SaaShopin markkinapaikka ei ainoastaan virtaviivaista ostoprosessia ostajille, vaan tarjoaa myös myyjille kätevän tavan esitellä tuotteitaan. Hyödyntämällä API-rajapintoja ja integroimalla markkinointimateriaaleja, myyjät voivat nopeasti laittaa tuotteensa myyntiin laajentaen siten niiden näkyvyyttä laajemmalle yleisölle.

SaaShopin yksi tärkeimmistä arvoista on asiakkaiden tyytyväisyys saatuun palveluun. 20 omistautuneen työntekijän ja 1,6 miljoonan euron vuotuisen toistuvan tulon (ARR) voimalla yrityksen nopea kasvu korostaa sen merkitystä markkinoilla. Lisäksi SaaShop tarjoaa palvelut täysin maksutta asiakasyrityksille.

SaaShopin kehittämät SaaS-ratkaisut

ProSaaS-palaverit kuvastavat yrityksen sitoutumista ohjelmistojen hallinnan yksinkertaistamiseen yhdessä asiakkaiden kanssa. Palavereissa tavataan asiakasyrityksiä, kuunnellaan heidän tarpeita ja kehitetään palvelua yhteistä tavoitetta kohti. Tarjoamalla työkaluja ohjelmistojen seuraamisen virtaviivaistamiseksi ja kulujen optimoimiseksi, ProSaaS mahdollistaa yritysten tehokkuuden ja tuottavuuden maksimoimisen. Tulevaisuudessa, SaaShop visioi laajentavan palveluvalikoimaan sisältämään SaaSpend-raportin ja automatisoidun laskutuksen ratkaisuja, parantaen siten asiakasyritysten käyttäjäkokemusta.

Asiakkaiden antama palaute on ollut niin positiivista ja kehittävää, erityisesti kulunhallinnan työkalujen tarjoamien reaaliaikaisten tietojen osalta. SaaShop jatkaa kehittymistä ja innovointia yhdessä asiakkaidensa kanssa, mikä vahvistaa sen sitoutumista asiakaslähtöisiin ratkaisuihin. SaaShopin tapaisten yritysten rooli muuttuu entistä keskeisemmäksi yritysten yhä enemmän hankkiessa SaaS-ohjelmistoja kasvun ja tehokkuuden ajureina.

Ota yhteyttä, me palvelemme sinua

Ei enää kuittirumbaa ja epäselvyyttä käytössä olevista ohjelmista. Siirrä nykyisten ohjelmistojesi laskutus meille. Saat tilausten hallinnan sekä asiakastuen helposti yhdestä paikasta – ilman lisämaksua.

Uutiskirjeen tilaajana pysyt kärryillä ohjelmistojen kehityksestä ja näet ensimmäisenä mielenkiintoiset uutiset.