CRM-järjestelmä on tänä päivänä oikeastaan välttämättömyys mille tahansa yritykselle, jolla asiakkaita on enemmän, kuin mitä kahden käden sormilla pystyy laskemaan. CRM (Customer Relationship Management) on asiakkaiden hallintaan ja heidän kanssa vuorovaikuttamiseen tehty työkalu, joka auttaa ylläpitämään jo olemassa olevia asiakassuhteita mahdollisimman sujuvasti samalla myyntiä tehostaen. Kyseessä on siis asiakasviestintään tehty järjestelmä, joka selkeyttää yrityksen prosesseja ja helpottaa omaa työskentelyä asiakkuuksien osalta.

Haasteena voi kuitenkin olla, että CRM-järjestelmään kirjattu informaatiotulva menee sekaisin, asiakkuuksien tiedoissa on päällekkäisyyksiä, ja priorisointi muuttuu lähes mahdottomaksi. Mikä neuvoksi?

Goava on digitaalinen prospektointityökalu, joka vahvistaa ja täydentää CRM-järjestelmää. Se tarjoaa reaaliaikaista tietoa asiakasyrityksistä ja uusista liiketoimintamahdollisuuksista sekä auttaa pitämään CRM:n ajan tasalla ja järjestyksessä. Tutustu CRM-järjestelmän parhaaseen ystävään tässä kirjoituksessa!

Goava discover

Kontaktoi oikeat asiakkaat oikealla hetkellä

Kilpailu asiakkaista on kovaa alasta riippumatta ja toisinaan voi tuntua siltä, että jokaisella yrittäjällä olisi oltava kristallipallo käsissään ja ennustajan taidot hallussa. Asiakkaat odottavat, että tiedät mitä he haluavat jo ennen kuin he tietävät sitä edes itse. On kuitenkin totta, että yrityksissä tapahtuvien asioiden seuraaminen vie aikaa, eikä se ole kovin helppoa.

Goava ei anna sinulle taikavoimia tai kykyä nähdä tulevaisuuteen, mutta se auttaa sinua seuraamaan, mitä eri yrityksistä on uutisoitu. Näin pysyt ajan tasalla merkittävistä ja tärkeistä tapahtumista, joiden perusteella ennakointi helpottuu ja yhteydenottosi asiakkaan suuntaan tapahtuu oikealla hetkellä. Goava antaa sinun myös luoda omia uutistunnisteita, joten pysyt kartalla juuri niistä asioista ja yrityksistä, joista haluat. Tässä kohtaa on jo varmasti aika selvää, että kyseessä todella on CRM-järjestelmää täydellisesti tukeva työkalu.

Vähennä myyntikeskustelujen valmistautumiseen käytetty aika

Varmasti jokaisessa B2B-yrityksessä tiedetään, että asiakasyrityksiä koskevaan taustatyöhön ja tutkimukseen saa helposti poltettua tunti-, päivä- ja viikkotolkulla aikaa tilanteesta riippuen. On selvitettävä kyseisen yrityksen nykytilanne, mahdolliset haasteet, oikeat yhteyshenkilöt sekä aiheet, joista kyseisten henkilöiden kanssa olisi hyvä keskustella.

Goavan Sales Intelligence-työkalu hyödyntää tekoälyä sekä koneoppimista ja suosittelee sen perusteella yrityksiä, joita sinun kannattaa kontaktoida. Se kertoo sinulle mihin yritykseen olla yhteydessä, kenen kanssa puhua, ja mistä puhua. Yhtälöstä seuraa luonnollisesti se, että sinulle jää enemmän aikaa varsinaiselle myyntikeskustelulle – Goava hoitaa keskusteluun valmistautumisen puolestasi.

Kun kaikki relevantti data löytyy kätevästi yhdestä paikasta, ei taustatyöhön tarvitse kuluttaa kallisarvoista aikaa. Myyntityösi muuttuu fiksummaksi, helpommaksi ja tehokkaammaksi. Goavan avulla löydät juuri omaan liiketoimintaasi sopivia yrityksiä, joten voit keskittyä aidosti potentiaalisiin asiakkuuksiin.

Pidä tiedot ajan tasalla ja järjestyksessä

Sen lisäksi, että Goava tuo silmiesi eteen tärkeitä tapahtumia eri yrityksistä ja sen perusteella ehdottaa sopivia kontakteja, saat pidettyä myös CRM-järjestelmäsi tiedot ajan tasalla ja järjestyksessä. Goava kertoo mitkä yrityksistä löytyvät jo CRM:stäsi, eikä manuaalisille Excel-listoille ole enää tarvetta.

Goavan hyödyt pähkinänkuoressa:

  • Henkilökohtaiset suositukset: saat omaan liiketoimintaasi yksilöityjä suosituksia yrityksistä, joihin sinun kannattaa olla yhteydessä
  • Uutisvirta: Goava tiedottaa sinua kiinnostavien yritysten tapahtumista ja uutisista, joten pysyt ajan tasalla ja varmistut siitä, että kontaktoit asiakkaita juuri oikealla hetkellä
  • Kohderyhmän määrittäminen: sinun ei tarvitse käyttää aikaa taustatyöhön ja sopivien yritysten etsimiseen, sillä Goava löytää potentiaaliset asiakkaat ja tekee selvitystyön puolestasi
  • Oikeat tiedot oikeasta yrityksestä: saat kaiken irti CRM-järjestelmästäsi, kun Goava huolehtii tietojen ajantasaisuudesta ja järjestyksestä
  • Luo älykkäitä suodattimia ja segmenttejä: määrittele asiakassegmentit ja haluamasi suodattimet, joiden avulla säästät aikaa ja voit keskittyä oikeisiin asioihin oikealla hetkellä

Suosittelemme Goavaa, jos haluat kaiken potentiaalin irti nykyisestä CRM-järjestelmästäsi sekä lisää aikaa itse myyntikeskusteluille – ei niihin valmistautumiseen

Kiinnostuitko ohjelmistojen keskittämisestä?

Uutiskirjeen tilaajana pysyt kärryillä ohjelmistojen kehityksestä ja näet ensimmäisenä mielenkiintoiset uutiset.