Vapaamuotoinen käännös Pipedrive-artikkelista “ Migrate from Salesforce to Pipedrive to Simplify Your Sales ”. Voit lukea alkuperäisen englanninkielisen artikkelin täältä.

Olemme huomanneet suoranaisen myyjien ja myyntipäälliköiden tulvan siirtyvän Salesforce-ohjelmistosta Pipedrive CRM:ään. Mistä tämä johtuu? Kuulemme jatkuvasti hyvin yksinkertaisen syyn, jonka annamme Pipedriven asiakkaan selittää:

” Koska kukaan ei halua joutua laskeutumaan lentokoneella, kun he voisivat vain myydä. ”

Kuinka suorasukainen näkemys.

Asiakaspalvelu- ja myyntitiimimme ovat yhteydessä asiakkaisiin joka päivä. Heidän palautteestaan nousee selkeästi esille yksi pääsyy sille, miksi tiiminjohtajat siirtyvät Salesforcelta Pipedrivelle: saat kaiken tarvitsemasi tiedon nopeasti Pipedriven visuaalisesta sopimus- ja tuotekanavasta.

Uusi asiakastutkimuksemme osoittaa, että Pipedrive säästää keskikokoisten yritysten myyntitiimien arvokasta aikaa, minkä seurauksena ne voivat keskittyä myyntiin sekä kasvattamaan yrityksen liikevaihtoa (sen sijaan, että ne päivittäisivät jatkuvasti Salesforcea päivän tai viikon lopussa). Pipedrive myös eliminoi myyntiprosessin hallinnoimisesta CRM:n ulkopuolella nousevat ongelmat.

Kaikki tämä voisi olla asian liioiteltua yksinkertaistamista. Selvittääksemme, mikä todella erottaa nämä kaksi toisistaan, kuullaan lisää Salesforcesta Pipedrive Platinumiin siirtyneiltä keskisuurilta ja suurilta yrityksiltä. Näin osoitamme, mitkä tekijät nostivat Pipedriven niiden ykkösvalinnaksi myynnin CRM-järjestelmistä.

Salesforce CRM vai Pipedrive CRM?  Vaihtaminen on helppoa

Salesforce-ohjelmisto vai Pipedrive CRMHyötyisitkö sinä vaihtamisesta? Aloita 30 päivän veloitukseton kokeilujakso ja päätä sen jälkeen, haluatko:

  • Siirtää kaiken datasi yhdellä helpolla siirrolla.
  • Säästää rahaa – Pipedrive on kustannustehokkaampi.
  • Luoda yhtenäinen ja ohjattu myyntiprosessi
  • Päästä nopeasti mukaan asiantuntevan asiakaspalvelumme avulla.
  • Kustomoida ohjelmiston omalle yrityksellesi ja käyttää avointa APIa.

Huom! Tarjoamme apua myös Pipedrive-ohjelmiston käyttöönottoon ja saat sen kauttamme avaimet käteen periaatteella.

Oikeanlainen myyntiprosessi voittaa diilejä

Pääomasijoitusyrityksen toimitusjohtaja:

Pipedrive tekee jo nyt myyntimallistamme sujuvamman kuin Salesforce. Keskustelemme nyt sopimusten tilasta myyntiputkessa ja tarvittavista toimista – ja näemme selvästi, mitä täytyy tehdä sopimuksen voittamiseksi. ”

Pipedrive ei ole vai CRM-ohjelmisto, vaan menee pidemmälle tuomalla lisäarvoa liiketoiminnan eri osa-alueille:

” Käytimme ennen Asanaa projektinhallintaan, mutta luovuimme siitä, koska Pipedrivea voi käyttää myös projektien hallinnoimiseen. ”

Pipedrive on GDPR lainsäädännön mukainen

Mikäli harjoitat liiketoimintaa Euroopan Unionista käsin, et varmasti viime aikoina ole muusta tiedotusvälineissä kuullutkaan, kun käsitellään datan sääntelyä sekä myyntiä ja markkinointia: kilpajuoksu mukautua GDPR-lainsäädäntöön on käynnissä.

GDPR ei ole enää jotain, mikä ” on kiva olla ”, vaan välttämättömyys, jotta voit eettisesti suojella mahdollisia ja nykyisiä asiakkaitasi sekä omistamaasi dataa. Saksassa sijaitseva datakeskuksemme mahdollistaa GDPR:n vaatimusten mukaisen säilytyksen eurooppalaiselle datalle. Salesforce IQ:lla ei ole eurooppalaista datakeskusta, joten CRM ei ole enää saatavilla Euroopassa.

Pipedrive mobiilisovellus reaaliaikaisiin päivityksiin

Myynnin ammattilaiset ymmärtävät, kuinka tärkeää on pystyä tallentamaan myyntien tietoja missä ja milloin tahansa. Sovelluksia sujuvasti käyttävät myynnin ammattilaiset korostavat toistuvasti Pipedriven CRM:n arvoa, sillä se kulkee heidän taskussaan kaikkialle tehden myyntikanavan päivittämisestä helppoa ja nopeaa.

SaaS-yrityksen myyntikonsultin näkemyksiä Pipedriven mobiilisovelluksesta:

” Kaikki Salesforce-ohjelmistossa vaatii aikaa, erityisesti mobiilisovellus. Pipedrive CRM-ohjelmisto on hyvä, voin soittaa yrityksille tien päältä ja se kirjautuu ylös. Lataan käyntikortin datan käynnistämättä tietokonettani. Sovellus on täydellinen. ”

Yksinkertainen reaaliaikainen työkalu

Asiakkaamme haluavat työkalun, jota heidän tiiminsä rakastavat – ei vain siksi, että he käyttäisivät sitä säännöllisesti, vaan jotta he hyötyisivät siitä päivittäisessä työssään.

Tällaista palautetta saimme viimeaikaisesta anonyymistä kyselystä sovelluksessa:

” Pipedrive on vähentänyt tiimin ylläpitoa. Palkkasimme väliaikaisen toimeksisaajan kymmeneksi tunniksi viikossa käyttäessämme Salesforcea, nyt teemme kaiken itse. ”

” Päivitän Salesforcen kerran viikossa yrityksen johdolle, jotta pomoni näkevät liidit ja sopimukset – mutta jokapäiväisiin tehtäviin, toimintaan ja edistymiseen käytän Pipedrivea. ”

Keskisuuren yrityksen CRM-vaatimukset (Salesforce vs. Pipedrive)

Keskisuuret yritykset ovat erilaisia petoja kuin pk-yritykset. Suurempien yritysten CRM-ohjelmiston pitää huomioida muutama avainasia:

  • kattavammat raportit ja ennusteet yrityksen johdolle
  • teknologia yhteensopiva myyntiin ja markkinointiin
  • lukuisten tai suurempien myyntitiimien hallinnoiminen

Salesforce on tunnettu edistyksellisyydestään näillä keskeisillä alueilla. Salesforce on vahva työkalu miltei loputtomine yksityiskohtineen. Mutta joskus näin monimutkaisten kokonaisuuksien hallinnointi voi ryöstää myyjiltä arvokasta myyntiaikaa.

Useat tiiminjohtajat eivät tiedä, että heidän tarpeisiinsa on muitakin työkaluja.

Joskus prosessin yksinkertaistaminen johtaa parhaisiin tuloksiin. Paremmat käyttäjäliittymät ja/tai sovellukset sekä integraatiot voivat antaa inspiraation modernimmille työtavoille.

Tässä on listattu vain joitain niistä asioista, joita Pipedrive voi tehdä yrityksenne hyväksi, joista ette ehkä ole tietoisia (mukaan lukien ne 100+ sovellusta, jotka voit valita työn sujuvuuteen, automaatioon, talouden integraatioon jne.):

  • sähköposti-integraatio
  • älykäs kontaktidata
  • liikevaihdon ennusteet
  • massasähköpostien lähettäminen Mailchimpin avulla
  • web-lomakkeita liidien nappaamiseen
  • yhteydenpidon aikajana
  • 100+ sovellusintegraatiota
  • integraation asennus yhdellä klikkauksella
  • avoimen integraation API
  • edistynyt raportointi
  • kustomoitava CRM
  • käyttäjäalustojen hallinnointi

Lopuksi…

Salesforce saattaa sopia suurille ja keskisuurille yrityksille, jotka eivät pyri optimoimaan myyntiprosessiaan. Salesforcen ohjelmiston yksityiskohtaisuus ja monimutkaisuus toimii loistavasti tiimeillä, missä sitä käytetään tietoympäristössä vahvasti integroituna, tai se on hyödyllinen käytettäessä muiden ohjelmistojen rinnalla.

Osa keskisuurista yrityksistä voi kuitenkin hyötyä myynnin virtaviivaisesta toiminnasta – korkealla tehokkuudella ja tuotolla – ollakseen riittävän joustavia kilpaillakseen sekä nopeasti kasvavien markkinahäiriköiden että suuryritysten kanssa.

Mikäli haluat yksinkertaisen myyntiprosessin ja etsit parasta vaihtoehtoa CRM-ohjelmistoksi, saattaisi olla aika siirtyä Salesforce-ohjelmistosta Pipedrive CRM-ohjelmistoon.

Valitettavasti yrityksissä, joista puuttuu aloitekykyisyyteen rohkaiseva yrityskulttuuri, voit joutua valitsemaan politiikan ja suorituskyvyn väliltä. Sinua ei ehkä eroteta valitessasi Salesforcen – mutta et välttämättä myöskään saavuta tai ylitä myyntitavoitetta.

Apua ohjelmistojen valintaan, hankintaan ja käyttöönottoon

Autamme sinua valitsemaan ja ottamaan käyttöön yrityksellenne sopivimmat ohjelmistot